השיעור הראשון של הקורס
ההזדמנות הראשונה לרושם ראשוני
השיעור הראשון שנלמד מכתיב את הטון של הקורס והוא ההזדמנות שלנו להשפיע על האופן שבו הסטודנטים והסטודנטיות תופסים את הקורס כולו. הוא יכול להשפיע על הסקרנות, על המוטיבציה ללמידה בקורס ועל האוירה לכל אורך הקורס ולכן כדאי שנבנה אותו בצורה שמייצגת את הקורס מבחינת האווירה, הקצב, סוג הפעילויות שלו, ורמת ההשתתפות הנדרשת.
שיחת הפתיחה היא ההזדמנות שלנו להגדיר את הציפיות שלנו מהלמידה של הסטודנטים וכן ליצור את החיבור הראשוני עם הסטודנטים בקורס. שיחת הפתיחה בדרך כלל אורכת 10-20 דקות – ולאחריה נתחיל ללמד את תוכן הקורס.
לפניכם מדריך ממוקד לקראת השיעור הראשון בקורס – מה כדאי לכלול בשיעור, איך נייצר אווירה נעימה ומכילה, מה עובר לסטודנטים ולסטודנטיות בראש ואיך נתייחס לזה.
✔ |
בקרו בכיתה שבה אתם מלמדים: הכירו את הציוד הקיים והפעילו אותו מבעוד מועד. בדקו שכל הקישורים במצגת עובדים והסאונד (אם יש בו צורך) תקין |
✔ |
הכינו מספרי טלפון של אנשי קשר חשובים שיכולים לסייע לכם במקרה של תקלה או "מצב חירום" (אב הבית, אחראי המחשוב, עוזרי הוראה/מתרגלים) |
✔ | הגיעו קצת לפני הזמן, והתכוננו להישאר קצת אחרי השיעור לענות על שאלות |
לפני השיעור - שלחו לסטודנטים מייל מקדים:
✔ |
הציגו את עצמכם והביעו שמחה על הצטרפותם לקורס |
✔ |
הזמינו אותם לבקר באתר הקורס |
✔ |
אם עליהם לקרוא או להכין משהו לפני השיעור הראשון, הסבירו זאת בפירוט |
✔ |
אפשר לעשות בירור קצר לגבי ידע קודם (לשאול האם הם מכירים מונחים מסוימים, בלי לבקש מהם להסביר אותם) |
✔ | על מנת להכיר את הסטודנטים והסטודנטיות טוב יותר, אפשר לשלוח סקר מקדים קצר. בסקר כדאי לשאול שאלות שיעזרו לכם להתאים את הקורס וללמד טוב יותר וגם שאלות שהתשובות להן יכולות להיות פתיח מעניין בשיעור הראשון |