פרס הרקטור להתחדשות וליצירתיות בהוראה
פרס הרקטור להתחדשות וליצירתיות בהוראה הוא הזדמנות להוקרה אישית לחברי ולחברות הסגל האקדמי, שמחדשים את אופן ההוראה בקורסים שלהם, ומצעידים את האוניברסיטה לעבר הוראה המותאמת למציאות המשתנה.
הגשת המועמדות לפרס לשנת תשפ''ג הסתיימה.
ההגשה תתחדש לקראת שנת הלימודים הבאה.
פרס הרקטור להתחדשות וליצירתיות בהוראה 2022-2023
בשנת הלימודים תשפ"ג (2022-2023), יוענק לראשונה פרס להתחדשות וליצירתיות בהוראה, לצד הפרס המסורתי על הצטיינות בהוראה. מטרת פרס ההתחדשות והיצירתיות היא להביע הערכה ולתת במה לחברות ולחברי סגל אקדמי שבחרו להתנסות בדרכי הוראה ולמידה חדשות ויצירתיות. ההצעות הזוכות יוצגו באירוע שנתי להתחדשות וליצירתיות בהוראה שיהיה פתוח לסגל האוניברסיטה. השיתוף ביוזמות יאפשר ללמוד משינויים שהצליחו ולבחון את שילובם בקורסים ובתחומי דעת נוספים.
פרס לזוכים
מכלל ההצעות שיוגשו, יזכו בפרס כ-10 זוכות וזוכים מכל תכניות הלימוד לתואר ראשון ושני בקמפוס.
ההצעות תוצגנה באירוע שנתי, באתר הדקאנט בחדשנות בהוראה ובלמידה וכן יופק סרטון לכל אחד מן הקורסים הזוכים.
הגשת מועמדות
הגשת מועמדות לקבלת הפרס תתבצע בתמיכת ראש בית-ספר או דקאן הפקולטה הרלוונטית. חבר או חברת סגל אשר מעוניינים להציע את מועמדותם יעבירו תחילה את בקשותיהם לאישור הנהלת היחידה.
על הנהלת היחידה להמליץ על ההצעות שנמצאו ראויות בעיניה באמצעות טופס הגשת המועמדות המצוי מטה, תוך נימוק התמיכה בהן.
מי יכולים להיות מועמדים לקבלת הפרס?
ניתן להגיש את מועמדותם של חברי/ות סגל בכיר וזוטר, אשר לימדו את הקורס בשנת הלימודים תשפ"א או תשפ"ב ושילבו בו דרכי הוראה יצירתיות וייחודיות. יודגש כי ניתן להציע גם קורסים בהם שולב רכיב ייחודי אחד, ולא רק קורסים בהם בוצע שינוי מקיף במהלך הלמידה כולו.
דגשים נוספים:
- מרצים שזכו בעבר בקולות קוראים לחדשנות בלמידה או בקול קורא לבינלאומיות מטעם סגנית הנשיא, יוכלו להגיש מועמדותם לפרס
- מרצים שפיתחו קורס פעיל-דיגיטלי כחלק מתכנית TAU BLEND או שקיבלו הכרה בקורס היברידי שהופק באופן עצמי, יוכלו להגיש מועמדותם לפרס
- מרצים שפיתחו קורס MOOC יוכלו להגיש מועמדות בעבור הוראה היברידית של הקורס בקמפוס (ולא עבור הרכיב המקוון)
- מרצים שפיתחו קורס דגל דיגיטלי בתמיכת צוות דקאנט החדשנות בהוראה ובלמידה יוכלו להגיש מועמדות, רק אם בקורס מתקיים תהליך למידה ייחודי שהוא נוסף על פיתוח הרכיבים המקוונים
- קבוצת מרצים שערכה שינויים יחד בקורס המועבר על ידיהם במשותף, יוכלו להגיש מועמדותם כצוות
- חברי ועדת ההיגוי שגיבשו את הקריטריונים לשיפוט ההצעות, לא יוכלו להגיש מועמדות לפרס בשנת הלימודים תשפ"ג
- חברים בוועדת הפרס לא יוכלו להגיש מועמדות בשנה בה הם משתתפים בוועדה
תהליך בחירת הזוכים
1. שיפוט ראשוני:
דקאנט החדשנות בהוראה ובלמידה יעמיד צוות לקריאה ראשונית של ההצעות המוגשות, בחינת תקינותן ועמידה בתנאי הסף להגשה, וכן שיפוט ראשוני בהתאם לקריטריונים המובאים בהמשך.
2. בחירת הזוכות והזוכים
ההצעות שיאושרו על ידי הצוות הראשוני יועברו לשיפוטה של ועדת פרס, בראשה תעמוד פרופ' ליאת קישון-רבין, דקאנית החדשנות בהוראה ובלמידה. בוועדה יהיו חברים חברי סגל אקדמי בכיר, נציגות מקצועית מטעם דקאנט החדשנות בהוראה ובלמידה וכן נציגות סטודנטים.
הקריטריונים לבחירת הזוכים
את הקריטריונים לבחירת הזוכים גיבשה וועדת היגוי נפרדת (ראו פירוט מטה).
ההצעות תבחנה לאור שני ממדים מרכזיים:
א. מהלך הלמידה בקורס:
בממד זה תבחן תרומת המרכיב היצירתי בקורס ללמידה, וכן השפעתו על חווית הלמידה. כתלות בשינויים ובחידושים שהוכנסו, ייבחנו גם פרמטרים דוגמת פיתוח כשירויות ומיומנויות, שימוש חדשני בכלים דיגיטליים, מענה לשונות בין לומדים, רב-גוניות ורב-תחומיות.
ב. הקורס כמודל השראה:
בממד זה תבחן הייחודיות בלמידת הקורס בהשוואה לקורסים אחרים בתוך הדיסציפלינה, וכן קלות היישום של מודל זה (משאבים הדרושים להפעלת השינוי באופן מתמשך, באיזו מידה ניתן ליישם בקלות בקורסים נוספים). כתלות בשינויים ובחידושים שהוכנסו, תבחן גם ההשפעה הרחבה יותר, דוגמת: השפעה על החברה והקהילה, השפעה על הוראת התחום ועל הדיסציפלינה עצמה.
חברי ועדת ההיגוי
- פרופ' גלית יובל – הפקולטה למדעי החברה
- פרופ' שרון טוקר – הפקולטה לניהול
- פרופ' אורית קרינאלי-מילר – הפקולטה לרפואה
- ד"ר ארנון הרשקוביץ – הפקולטה למדעי הרוח
- ד"ר אמיר רובינשטיין – הפקולטה למדעים מדוייקים
מטעם דקאנט החדשנות בהוראה ובלמידה:
- פרופ' ליאת קישון-רבין – דקאנית חדשנות בהוראה ובלמידה
- הגב' אורטל אנגלברג – ראש תחום עיצוב למידה
- ד"ר סמדר פתאל – משנה אקדמית לדקאנית
- ד"ר טל סופר – מנהלת Virtual TAU
- ד"ר טליה חיימוביץ – פסיכומטריקאית
לשאלות ופרטים נוספים
ניתן לפנות לדקאנט החדשנות בהוראה ובלמידה:Innovtl@tauex.tau.ac.il