הוראת קורסים בשפה האנגלית (EMI)

קורסי EMI, כלומר English as a Medium of Instruction, הם כיום קורסי חובה לסטודנטים בכל תואר. בעוד שמטרת הלמידה העיקרית נשארה העברת תוכן הקורס, מתווסף אתגר למידה נוסף הנובע מהעברת הקורסים בשפה האנגלית. מטרת הקורסים אינה ללמד את השפה האנגלית, אלא לתרגל את השימוש בה ולהגדיל את החשיפה היום-יומית אליה גם בפורמט אקדמי. הוראת קורסים אלה טומנת בחובה אתגרים ייחודיים הן למרצה והן לסטודנטים ולסטודנטיות. במעבר ללימוד קורס באנגלית, יש צורך להתאים ולהנגיש אותו בצורה ייחודית מעבר לתרגום הראשוני של התכנים.

 

התוכן נכתב בשיתוף עם CLE - Center for Language Excellence, היחידה ללימודי שפות.

  • האתגרים
  • אסטרטגיות הוראה
  • טיפים נוספים

 

מדברי מרצים המלמדים קורסים באנגלית עולים אתגרים הייחודיים לקורסי EMI.המודעות לאתגרים הללו יכולה לעודד למצוא פתרונות מתאימים וכך לסייע להתגבר עליהם.

 

אתגרים משותפים

  • קשה יותר להתבטא בחופשיות, דבר המשפיע על היכולת להציג ולהביע רעיונות מורכבים וגם על האווירה בכיתה (לפעמים מוותרים על שימוש בהומור למשל) 
  • יכול להיות מאתגר להבין מבטאים שונים
  • הקושי לשמור על ריכוז – המרצה צריך להתאמץ יותר כדי לשמור על קשב הסטודנטים והסטודנטים צריכים להתאמץ יותר כדי להישאר קשובים

 

אתגרים לסטודנטים

  • מבוכה לדבר באנגלית 
  • הצורך ללמוד את תוכן השיעור וגם להתמודד עם השפה יוצרים עומס קוגניטיבי 
  • להצליח להביע את הידע במבחן בשפה שהיא לא שפת האם 

 

צור קשר

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>