TAU LEAD
אוניברסיטת תל אביב יזמה מהלך רוחבי רחב היקף לשינוי פני הקמפוס ולהמשך פיתוחו לפסגות של מצוינות והובלה. האוניברסיטה השיקה את מיזם TAU-NEXT שחזונו להוביל את קמפוס האוניברסיטה להגדרה מעודכנת של תפקידה ותפקודה בהנחלת דעת וידע לציבור תלמידיה.
הרכיב המשמעותי מבחינת ערך אקדמי עתידי הוא רכיב ההוראה. השינויים המתוכננים ברכיב זה קובצו כפרויקט מרכזי להובלת הקמפוס החדש בשם Learning in an ErA of Disruption, ובקיצור LEAD. הפרויקט מובל על ידי מנהלת ובראשה פרויקטור שמדווח ישירות לרקטור האוניברסיטה, ובשותפות עם הדקאנט לחדשנות בהוראה ובלמידה. בסיס אסטרטגית היישום של החזון הוא התאמתו לכל יחידת הוראה בקמפוס שכן השיבושים והאיומים של כל תחום הם שונים ומצריכים הגדרת תהליך שינוי פרטני.
פרויקט LEAD מתמקד בשלושה צירי פעולה מרכזיים:
- יצירת תוכניות לימודים עדכניות המותאמות לצרכי המעסיקים, ליצירת אטרקטיביות עדיפה לתלמידים וגידול הביקוש ושיפור איכות המתקבלים
- שיפור חווית ההוראה למרצה ולתלמיד, תוך שילוב שיטות ואמצעי הוראה חדשניים
- שילוב מעורבות של חברה וקהילה בתוכניות הלימודים ובאווירת הקמפוס
בפרויקט השתלבו עד כה כ-13 יחידות אקדמיות, אשר בוחנות מחדשת את תוכניות הלימודים ומטמיעות שינויים מערכתיים ומקיפים.
ליווי הדקאנט במסגרת פרויקט LEAD
צוות הדקאנט מלווה את היחידות השונות לכל אורך הדרך, ומציע מגוון שירותים:
- תהליכי הערכה: ביצוע תהליכי הערכה מגוונים, המסייעים בגיבוש התוכנית האסטרטגית של היחידה.
- הובלה וסיוע בתהליכי חשיבה: סיוע וליווי בתהליכי חשיבה פנים-יחידתיים, כדי לגבש את מטרות תוכנית ה-LEAD הספציפית של היחידה ואת הדרכים למימושה.
- גיבוש דמות הבוגר/ת: עזרה בגיבוש פרופיל הבוגר/ת הרצוי, עם דגש על מיומנויות וכישורים חיוניים, ותכנון הטמעתם בתוכניות הלימודים.
- שותפות בהטמעת שינויים: שיתוף פעולה בגיבוש המהלכים הנדרשים להטמעת השינויים בתוך היחידה.
- בנייה והנחיית הכשרות: השתלבות בבניית והנחיית הכשרות ייעודיות לסגל ההוראה.
- ליווי פדגוגי: ליווי אישי למרצים ולקורסים שבהם מתבצעים עדכונים כחלק מיוזמת LEAD.
- פיתוח תוכן וכלים: פיתוח תוכן מקצועי וכלים ייעודיים לסגל ההוראה, בהלימה לתוכנית ליד הייחודית של כל יחידה.
- תמיכה בחדשנות: סיוע בשילוב שיטות הוראה חדשניות ובמגוון כלים דיגיטליים להוראה.
- הערכה מתמשכת/מעצבת: תהליכי הערכה מתמשכים שיבחנו את עמידת היחידה ביעדי התוכנית ואת האפקטיביות של השינויים המיושמים