טכנולוגיות AI בהוראה
04/04/2023
GPT-4
איך אפשר להיעזר ב-GPT-4 להוראה ומחקר?
אחד השיפורים המשמעותיים ב GPT-4 הוא היכולת להכיל נפח טקסט גדול יותר (עד 25,000 מילים) וכן יכולות העיבוד שלו גבוהה יותר. יכולת זו מאפשר להזין לכלי מספר מאמרים ולבקש ממנו לנתח את המאמרים, להשוות ביניהם מידע ולסכם אותו ברמות חשיבה גבוהות (סינתזה/אנליזה). אמנם יכולות הדיוק של GPT-4 השתפרה משמעותית, אך מומלץ תמיד לבחון בעין ביקורתית את התוצרים שלו.
הנה כמה טיפים לשילוב בהוראה
השקיעו זמן בניסוח השאילתות שתזינו ל-ChatGPT. שימוש בשלושת המרכיבים הבאים עשוי לייעל את ביצועיו:
- המטרה – ציינו בבירור את היעד ומה עליו לעשות. שימוש בפעלים אופרטיביים ימקד אותו בעשיה (Do) ולא רק בחשיבה (Think).
- מבנה הפלט – ניתן לדרוש ממנו שתשובותיו ינוסחו בתבנית מוגדרת מראש. זה יכול לחסוך לכם ולסטודנטים זמן רב בעריכת הטקסטים שהוא מניב.
- ממה להימנע – ניתן לדרוש ממנו שלא יתייחס לנושאים מסוימים.
הסתכלו על מטלות הקורס שכבר בידיכם והעריכו כיצד ChatGPT יכול לשרת אתכם ואת הסטודנטים שלכם בביצוע המשימה ובהערכת התשובות.
עם התאמות קטנות, תוכלו לעודד את הסטודנטים שלכם לנצל את הטכנולוגיה הזו כדי להשקיע יותר זמן בתרגול חשיבה ביקורתית בעולם התוכן שלכם, על חשבון זמן שירוויחו מניסוח תשובות יעיל בעזרת ChatGPT. תוכלו להיעזר בו כדי להעריך את איכות התשובות של הסטודנטים. השתמשו במרכיבים שציינו קודם והזינו לכלי את תשובות הסטודנטים בזו אחר זו.
רוצים לעודד חשיבה והעמקה בקרב הסטודנטים שלכם בעזרת שאילת שאלות בסגנון של הפילוסוף הנודע סוקראטס?
השתמשו בשאילתה הבאה והחליפו את הנושא ("TOPIC") בתוכן שלכם:
"Act as my teacher. Ask me questions about "TOPIC" and act as Sócrates Filósofo, by leading me to the answers instead of answering them directly"
לקריאה נוספת על GPT:
- GPT-4 Product Page by OpenAI
- GPT-4 Research Page by OpenAI
- ChatGPT Plus Details
- GPT-4 Developer Livestream
- GPT-4 Prompt Engineering: Why This Is a BIG Deal! - הסבר מורחב על מכסת המילים
- ‘We are a little bit scared’: OpenAI CEO warns of risks of artificial intelligence
- Elon Musk and Others Call for Pause on A.I., Citing ‘Profound Risks to Society’
- OpenAI. (2023). GPT-4 Technical Report
- Noy, S. & Zhang, W. (2023). Experimental evidence on the productivity effects of generative artificial intelligence
- Bubeck, S. et. A, Chandrasekaran, V., Eldan, R., Gehrke, J., Horvitz, E., Kamar, E., Lee, P., Lee, Y.T., Li, Y., Lundberg, S., Nori, H., Palangi, H., Ribeiro, M.T. & Zhang, Y. (2023). Sparks of Artificial General Intelligence: Early experiments with GPT-4