האם האקדמיה עדיין רלוונטית לשוק התעסוקה העתידי? ראיון בגלי צה"ל עם פרופ' ליאת קישון-רבין, 20/5/25
האם האקדמיה עדיין רלוונטית לשוק התעסוקה העתידי? בעולם שלנו, המשתנה במהירות מסחררת, שאלה זו מהדהדת חזק יותר מתמיד. האם המוסדות האקדמיים בישראל עומדים בקצב? האם הם מכינים את הסטודנטים למציאות התעסוקתית העתידית? פרופ' ליאת קישון-רבין, הדקאנית לחדשנות בהוראה ובלמידה, רואה באתגרי העתיד הזדמנות ולא איום, ומאמינה שהאקדמיה חייבת להיות בחזית השינוי. האזינו לראיון בגלי צה"ל עם פרופ' ליאת קישון-רבין, הדקאנית לחדשנות בהוראה ובלמידה, 20/5/25
תמונתה של פרופ' ליאת קישון-רבין, הדקאנית לחדשנות בהוראה ובלמידה
להאזנה לראיון בגלי צה''ל, 20/05/25
הדקאנט לחדשנות בהוראה ובלמידה באוניברסיטת תל אביב מסתכל על אתגר זה באופן מפוכח ומוביל את האוניברסיטה לדרך של שינוי תפיסה בכל הקשור לשיטות הוראה והקניית מיומנויות רלוונטיות לסטודנטיות והסטודנטים בקמפוס.
כבר חמש שנים פועל הדקאנט כזרוע אסטרטגית באוניברסיטה, במטרה לגשר על הפער בין האקדמיה המסורתית לבין דרישות שוק העבודה העתידי.
בשיתוף פעולה הדוק עם חברי וחברות הסגל ושותפים לקידום הוראה בפקולטות השונות, מוביל הדקאנט מהפכה שקטה אך עוצמתית בשיטות ההוראה המסורתיות. המטרה ברורה, להקנות לסטודנטים את המיומנויות הקריטיות שיבטיחו את הצלחתם בשוק העבודה המשתנה:
-
חשיבה ביקורתית - לנתח מידע מורכב ולפתח פתרונות יצירתיים
-
כישורי תקשורת מעולים - הן בכתב והן בהצגה פרונטלית מרשימה
-
יכולת עבודה בצוות - המפתח להצלחה בכל ארגון מודרני
-
יצירתיות פורצת גבולות - לחשוב מחוץ לקופסה בעולם של אתגרים משתנים
וכל זאת, תוך מעקב ועדכון תדיר בטכנולוגיות חדשות ו-AI והטמעתן בתהליכי ההוראה והלמידה.
פעילות הדקאנט כוללת ליווי, ייעוץ והפקה לפיתוח קורסים ייחודיים המשלבים למידה מבוססת פרויקטים ופיתוח מיומנויות, הכשרות מתקדמות לסגל האקדמי להטמעת שיטות הוראה חדשניות, ויצירת מרחבי למידה גמישים המעודדים שיתוף פעולה ויצירתיות.
האזינו לפרופ' קישון-רבין בראיון בתוכנית "שגרת חירום", גלי צה"ל, 20/5/25 על החזון והדרכים המעשיות, בהן אוניברסיטת תל אביב מכינה את הדור הבא של המשק הישראלי>>https://bit.ly/4monEED