שיח עמיתים – קורסים כמותיים בעידן ה-AI
האם נדרש שינוי של אופני ההוראה וההערכה בקורסים כמותיים, לאור נגישותם של כלי הבינה המלאכותית היוצרת? כיצד ניתן ללמד סטודנטים וסטודנטיות לעשות שימוש מושכל וביקורתי בכלי AI? וכיצד ניתן להשתמש בכלים אלו כדי לחסוך זמן למרצה בהכנה ובהוראה של קורסים?
במפגש נשמע ממרצות ומרצים שבחנו לעומק את כלי הבינה המלאכותית במסגרת קהילת AI לומדת תוך התמקדות בקורסים כמותיים, ונקיים דיון פתוח על הוראת קורסים כמותיים בעידן ה-AI.

למי מיועד המפגש?
- למרצות ולמרצים שמלמדים קורסים כמותיים ורוצים לבחון כיצד והאם להתייחס ל-AI בקורסים שלהם.
- למרצות ולמרצים שכבר התנסו בשימוש בכלי AI בעצמם או כחלק מהוראת הקורסים שלהם, ורוצים להיחשף לרעיונות נוספים.

מה נלמד במפגש?
- נסקור בקצרה את היכולות המרכזיות והמגבלות של כלי ה-AI בהקשרים להוראת קורסים כמותיים (נכון להיום).
- נכיר דוגמאות לשילוב כלי AI בקורסים כמותיים כחלק מתהליך הלמידה של הסטודנטים והסטודנטיות.
- נציג מספר דרכים בהן ניתן להשתמש בכלי AI כדי לחסוך זמן למרצה בהוראת קורס כמותי.
- נדון באופן רחב בגישה לשימוש ב-AI בקורסים כמותיים.

מנחים:
אורטל אנגלברג, ראש תחום פדגוגיה ופיתוח מקצועי, הדקאנט לחדשנות בהוראה ובלמידה
בהשתתפות חברי קהילת AI לומדת:
ד"ר לודה מרקוס אפשטיין, הפקולטה להנדסה, מדעים דיגיטליים להייטק
ד"ר אמיר רובינשטיין, הפקולטה למדעים מדויקים, ביה"ס למדעי המחשב
ד"ר תמר מרגלית, הפקולטה לניהול
ד"ר יובל בק, הפקולטה להנדסה, הנדסת חשמל

המפגש ממוקד בשימושים הפדגוגיים בכלי AI ובדיון פתוח על התייחסות לנושא ה-AI בקורסים כמותיים. זו אינה סדנה פרקטית הכוללת התנסות בכלי בינה מלאכותית.