שיפור ניסוח שאלות בחינה ומטלות

ניתן להיעזר במודל שפה (כגון ChatGPT) כעורך ביקורתי לבחינת ניסוח של שאלות בחינה או הנחיות למטלות לפני פרסומן.

מטרת השימוש היא לזהות עמימות וכפל משמעות בניסוח השאלות, לדייק את הדרישות מהסטודנטים, ולשפר את הבהירות וההוגנות של ההערכה. תהליך זה עשוי להפחית אי-הבנות וערעורים בהמשך.

מהלך העבודה המוצע

  1.  הקשר פדגוגי: מומלץ להזין לכלי את חומרי הרקע הרלוונטיים לשאלה (סילבוס, שקפים, מאמר או קטע לימוד ספציפי), כדי להבהיר לכלי את תחום הידע והיקף הציפיות מהסטודנטים.

  1. עבודה על כל שאלה בנפרד: כדאי לעבוד על כל שאלה בנפרד, ולא להעלות בחינה שלמה בבת אחת. בקשות רחבות הכוללות מספר שאלות במקביל נוטות להניב תוצרים כלליים ופחות מדויקים.

  1. שימוש בפרומפט ייעודי: יצרנו עבורכם ועבורכן פרומפט מובנה שממקד את הכלי לבחון את השאלה מנקודת מבט ביקורתית. ניתן לבחון, בין השאר, בהירות הניסוח, התאמה לחומר הנלמד, והאם הדרישות מהסטודנטים מוגדרות באופן חד-משמעי.

  1. הגדרות פרטיות: לפני העבודה עם הכלי, מומלץ לוודא שבהגדרות (Settings) מבוטלת האפשרות לשימוש בתכנים לצורכי אימון המודל.

 

להורדת פרומפט ייעודי

בחזרה לעמוד הראשי של Gen AI בהוראה

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות יש לפנות למערכת הפניות >>