מילון מושגים היברידיים

בשנתיים האחרונות הצטרפו ללקסיקון הלמידה ולהוראה מושגים חדשים רבים, למה מתכוונים בדיוק כשאומרים למידה סינכורונית, א-סינכורונית והאם יש באמת הבדל בין למידה היברידית למשולבת? הנה הוא לפניכם, מילון מונחים המלא ללמידה דיגיטלית 

לקסיקון הלמידה ולהוראה מושגים חדשים

 

למידה סינכרונית
צורת למידה בה ההוראה והלמידה מתרחשות באותו זמן. אלו הם השיעורים הפרונטליים.

 

למידה א-סינכרונית
צורת למידה בה ההוראה והלמידה אינן מתרחשות באותו זמן. לדוגמה: הסטודנטים צופים בהקלטה של המרצה בזמנם.

 

למידה היברידית
צורת למידה המורכבת מרצף מהלכים עקבי, מובנה ואינטגרטיבי המשלב למידה בממדים שונים. בלמידה המשולבת נעשה שימוש בהערכה כדי לתמוך בהתקדמות המבוססת על הבנת תכנים על ידי הלומדים, בניגוד למצב בו ההתקדמות מבוססת על לוחות זמנים הנקבעים מראש.

 

למידה משולבת
שם נוסף ללמידה היברידית, ההגדרות זהות.

 

למידה מרחוק
למידה הנערכת באמצעות עזרים דיגיטליים מחוץ לכיתה הפיזית. למידה מרחוק יכולה לכלול מפגשים סינכרוניים וא-סינכורניים.

 

Hyflex
צורת למידה בה הלומדים יכולים לבחור את מיקומם, בכיתה הפיזית או במרחב הדיגיטלי. אופן ההוראה יותאם לצורת הלמידה המפוצלת ותשלב אמצעים פרונטליים ודיגיטליים.

 

 - Microsoft Teamsטימס
פלטפורמת תקשורת המשלבת צ'אט, פגישות וידאו, אחסון קבצים ואינטגרציה בין יישומים.

 

ZOOM
פלטפורמת שיחות וידאו בזמן אמת.

 

Google Meet
פלטפורמת שיחות וידאו בזמן אמת מבית Google

 

MOOC's
Massive Open Online Courses – טכנולוגיה המאפשרת שידור קורס לכמות בלתי מוגבלת של צופים. המושגMOOC'S  נטבע לראשונה בשנת 2008, סבסטיאן ת'רן ופיטר נורביג פתחו את קורס "מבוא לבינה מלאכותית" מאוניברסיטת סטנפורד כקורס מקוון ללא תשלום. הקורס שאף לדמות חוויות כיתה אמיתיות והציע שיעורים באיכות גבוהה לכולם, לקורס זה נרשמו יותר מ-160,000 תלמידים ב-190 מדינות. בפברואר 2012 הקימו פרופסורים למדעי המחשב מאוניברסיטת סטנפורד, את חברת קורסרה. אחריהם, MIT ואוניברסיטת הרווארד הקימו את פלטפורמת המוּק edX. מאז הוקמו פלטפורמות נוספות ברחבי העולם כולל UDEMY וקמפוס IL הישראלית.

 

למידה אישית
התאמה אישית של תכני הלימוד לצרכים, לרצונות וליכולות הספציפיות של הלומד, להעצמה ופיתוח הנעה פנימית ואחריות לתהליכי הלמידה.

 

למידה פעילה
שיטת הוראה בה הלומדים מעורבים בתהליך הלמידה. למידה פעילה תכלול שיטות למידה שונות ומגוונות המאפשרות תהליך למידה עצמאי והפנמה של המסרים התוכניים על ידי הלומד בפעילות של יחידים, זוגות או קבוצות.

 

וובינר
ובינר הוא אירוע דיגיטלי המאפשר אינטראקציה בזמן אמת בין המשתתפים. הוובינר הוא אינטראקטיבי ויכול להית מועבר כמצגת, כהרצאה, כסדנה או כסמינר. לרוב ישולבו בוובינר אמצעים חזותיים וקוליים והוא מאפשר השתתפות צופים.

 

מיקרו למידה
חלוקת תוכן הקורס ליחידות קטנות בטקסט או בווידאו.

 

בלוג
יומן רשת.

 

וולוג
יומן רשת שמועבר בווידאו.

 

AR-VR (מציאות מדומה ורבודה)
טכנולוגיית מחשוב המשמשת כהעתק של המציאות. במציאות זאת משולבים אלמנטים וירטואליים ברבדים נוספים. האלמנטים הללו מתמזגים עם הסביבה האמיתית בזמן אמת ובאופן אינטראקטיבי.

 

כיתה הפוכה
למידת הרקע נעשית לפני השיעור על ידי הלומדים, המגיעים לשיעור מוכנים ובקיאים בידע הנלמד. כך השיעור יכול לעסוק ברובד עמוק יותר ומפורט של הנושא, יוכל להתקיים דיון משמעותי המושתתת על המידע שקיבלו הלומדים לפני השיעור.

 

למידה אינטראקטיבית
למידה המשלבת אמצעים דיגיטליים ושימוש ברשתות החברתיות ככלים ללמידה.

 

פודקאסט
תוכן מושמע, בדומה לתוכנית רדיו, המאפשר האזנה לחומר הנלמד. הצעה נפלאה עבור לומדים שמיעתיים שמפנימים את החומר הנלמד טוב יותר דרך האזנה. 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>