שימוש ב-AI לכתיבת שאלות לבחינות

ד"ר תמר מרגלית: הפקולטה לניהול

(סמסטר ב, תשפ"ד) 

 

תיאור השימוש

שימוש ב-ChatGPT (עם תוסף WolframAlpha) לכתיבת שאלות בחינה בקורסים בתחומי המתמטיקה וההסתברות.

 

מהלך העבודה

ד"ר מרגלית הזינה פרומפט שכלל מידע על הקורס, את סילבוס הקורס ודוגמאות לשאלות. לאחר הזנת המידע, היא ביקשה מהצ'ט לבצע מספר פעולות שונות – לכתוב מבנה כללי של מבחן, לכתוב שאלות לכל המבחן ולכתוב שאלה אחת בכל פעם. כדי לקבל את תוצאות הרצויות, היא ציינה את רמת הקושי המבוקשת של כל שאלה. 

לאחר קבלת תוצר ראשוני, היא המשיכה בדיאלוג על הכלי במטרה לדייק את התוצרים.

 

תוצאות

מבין החלופות שנבדקו, התוצר הטוב ביותר שסיפק הצ'ט התקבל כאשר הוא התבקש לנסח שאלות בנפרד, אחת אחרי השנייה. כאשר התבקש לכתוב מבחן שלם, התוצאות לא היו מספקות. כמו כן, במקרים רבים, פתרון השאלות היה שגוי, הן ברמת החישוב והן ביישום העקרונות המתמטיים. 

לעומת זאת, בכתיבת שאלות מילוליות, ברוב המקרים, הכלים הניבו סיפור מסגרת מוצלח כבר בניסיון הראשון. הדבר אפשר לד"ר מרגלית להתפנות לדיוק השאלה מבחינה מתמטית, ולחסוך זמן ביצירת תרחישים מילוליים מגוונים. 

 

לסיכום

"כלי ה-AI היה מועיל ביותר בניסוח שאלות מילוליות לבחינה. הוא חסך לי זמן רב וניסח שאלות בצורה טובה. הוא סיפק השראה ורעיונות לכתיבת בעיות מילוליות הקשורות לעולם התוכן של לימודי הסטודנטים בהקשר מתמטי מתאים לתוכני הקורס. חשוב לציין שמבחינת התוכן המתמטי של השאלות, רמת הקושי הייתה נמוכה מדי והיו לו טעויות מסוגים שונים (חישובים ואחרים)." 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות יש לפנות למערכת הפניות >>