ארגונומיה

ד"ר יעל קאופמן-כהן | הפקולטה למדעי הרפואה והבריאות

זוכת פרס הרקטור להתחדשות וליצירתיות בהוראה תשפ"ה בהצטיינות

אודות הקורס

פס כחול לעיצוב

קורס מבוא לתואר ראשון | 70 סטודנטים וסטודנטיות 

 

הקורס מציג את תחום הארגונומיה מנקודת המבט של ריפוי בעיסוק. הקורס מהווה הכשרה מקצועית למרפאות בעיסוק, ומקנה כלים להערכה של סיכונים תעסוקתיים בסביבת העבודה של האדם.

החידוש בקורס

פס כחול לעיצוב

הקורס נבנה במתכונת היברידית מתוך רצון שמרב הסטודנטיות יוכלו ללמוד בו באופן פעיל. המתכונת ההיברידית מאפשרת גמישות בזמן הלמידה: מחצית מהשיעורים נלמדים באופן עצמאי, באמצעות שיעורים מצולמים, המלווים בשאלות אינטראקטיביות.

 

הקורס משלב גם למידה מתוך התנסות מעשית, במטרה להגביר את היישומיות ואת מעורבות הסטודנטיות בלמידה. הסטודנטיות נדרשו לבצע מטלה קבוצתית, שנבנתה צעד אחר צעד לאורך הקורס. במסגרת המטלה, הסטודנטיות נדרשו לגבש המלצות לפתרונות ארגונומיים של עובדים אמיתיים, ששמו דגש הן על ההיבט הבטיחותי והן על הנוחיות האישית. בסוף המטלה, הסטודנטיות יצרו סרטון המלצות ארגונומיות,  לשימוש העובד ומקום העבודה. במהלך השיעורים, הקדישה המרצה זמן לבחינת ההתקדמות של כל קבוצה, וסיפקה משוב רלוונטי המותאם למקרה הספציפי בו התמקדה הקבוצה.  התנסות מעשית זו, שלוותה בהבנייה הדרגתית ומשוב, תרמה ללמידה מעמיקה יותר של תכני הקורס.

 

פתיחת ציטוט כדי להגביר את המחויבות של הסטודנטיות לקורס, הצבתי להן אתגר אמיתי מהשטח: הן בחרו בעלי מקצוע אמיתיים,
נדרשו לחשוב על פתרונות מותאמים לכל אדם בסביבת עבודתו, וליישם את הידע התיאורטי הלכה למעשה. סוף ציטוט
 

טעימה מחידושי הזוכות והזוכים בפרס תשפ''ה

פס כחול לעיצוב

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות יש לפנות למערכת הפניות >>