הוראת קורסים בשפה האנגלית (EMI)

קורסי EMI, כלומר English as a Medium of Instruction, הם כיום קורסי חובה לסטודנטים בכל תואר. בעוד שמטרת הלמידה העיקרית נשארה העברת תוכן הקורס, מתווסף אתגר למידה נוסף הנובע מהעברת הקורסים בשפה האנגלית. מטרת הקורסים אינה ללמד את השפה האנגלית, אלא לתרגל את השימוש בה ולהגדיל את החשיפה היום-יומית אליה גם בפורמט אקדמי. הוראת קורסים אלה טומנת בחובה אתגרים ייחודיים הן למרצה והן לסטודנטים ולסטודנטיות. במעבר ללימוד קורס באנגלית, יש צורך להתאים ולהנגיש אותו בצורה ייחודית מעבר לתרגום הראשוני של התכנים.

 

התוכן נכתב בשיתוף עם CLE - Center for Language Excellence, היחידה ללימודי שפות.

 

אספנו עבורכם ועבורכן מספר טיפים נוספים:

 

כדאי לערוך תיאום ציפיות בתחילת הקורס. חשוב להכיר בקושי שיהיה לסטודנטים ולסטודנטיות, לעודד אותם להשתתף ולא לפחד מטעויות בשפה. שקפו להם איזה דברים אתם הולכים לעשות כדי להקל עליהם מבחינת השפה – למשל להעלות את המצגות לפני השיעור, ועודדו אותם להשתמש בהם.

 

 

ניתן לערוך סקר מקדים לבירור רמת באנגלית בכיתה.

 

 

סטודנטים ששואלים שאלה בעברית – חזרו על השאלה באנגלית לטובת שאר הכיתה וכדי שישמעו את הניסוח באנגלית, וענו להם באנגלית. ההוראה צריכה להיות באנגלית, אבל ניתן לאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות לשאול שאלות בעברית.  

 

 

כשאתם מפנים שאלה או נותנים משימה לסטודנטים, חשבו אם יש אפשרות לקבל תשובות במספר אופני תקשורת – בכתב, בעל פה, בצורה ויזואלית – כדי שכל סטודנט יוכל לבחור את האפשרות שנוחה לו יותר. למשל, אפשר להיעזר בכלי שיתופי דוגמת Padlet – ולעודד את הסטודנטים לענות בכתב, בעל פה (יש אפשרות להעלאת הקלטה) או בעזרת תמונה מתאימה. כך גם סטודנטים שיותר מתקשים עם השפה יוכלו להשתתף. 

 

 

במטלות שהסטודנטים נדרשים להגיש, הדגישו שהעיקר הוא התוכן הנדרש ולא שימוש באנגלית מדויקת (כלומר, לא ירד ציון על טעויות דקדוק באנגלית וכד').

 

למרצים, ניתן להירשם למודולת הדרכה עצמית בנושא (מומלץ להתמקד ביחידות 3 ו-4), לפרטים נוספים לחצו כאן

 

רוצה להתייעץ לגבי הקורס שלך? לקביעת פגישת ייעוץ

 


 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>