סקר ביניים לקורס בתקופת המלחמה

עודכן: 04.02.2024


הסמסטר הקרוב צפוי להיות קצר יותר. אנו יודעים שחלק מהסטודנטים והסטודנטיות יתקשו בלמידה בעקבות המלחמה. כדי לסייע ככל הניתן להצלחתם בקורס,
מומלץ לבחון מהי רמת ההבנה שלהם בתכני הקורס, מה יסייע להם ללמוד טוב יותר ואופן כללי לקבל פידבק על הלמידה בקורס.
מאחר ומדובר בסמסטר קצר רצוי להעביר את הסקר כבר בשיעור השלישי.
לשם כך יצרנו עבורכם שאלון קצר המותאם לתקופת המלחמה.
ניתן לערוך שינויים בשאלון בהתאם לצרכים שלכם.

 ליצירת עותק אישי לסקר ביניים בעברית >

 

קראו בפירוט על אופן השימוש בשאלון ועדכונו בהתאמה לקורס
  לתיאום פגישת ייעוץ >

  • יצירת הסקר
  • העברת הסקר בשיעור
  • ניתוח הממצאים וייעוץ

לפני העברת הסקר

מומלץ להעביר את הסקר בסוף אחד השיעורים הסינכרוניים, ולהקדיש מספר דקות לטובת הסבר על הסקר, תיאום ציפיות ומענה על הסקר.

 

דגשים מומלצים לשיחה:

  • הסבירו מהי מטרת הסקר.
    לדוגמה: הסקר ישקף את חווית הלמידה שלכם/ן ויאפשר לבצע שינויים בקורס בהתאם
  • הבהירו את חשיבות מועד ביצוע הסקר
    לדוגמה: איסוף מידע בשלב מוקדם יחסית בקורס יאפשר ביצוע שינויים במהלך הקורס הנוכחי, אם יעלה צורך בכך
  • שקפו מה יתבצע בעקבות תוצאות הסקר
    לדוגמה: אציג את התוצאות המרכזיות הרלוונטיות ואת העדכונים שיערכו בקורס. במידת הצורך, נבחן יחד פתרונות אפשריים לסוגיות שיעלו
  • הגדירו מועד לסגירת המענה על הסקר, עליו תבוא הודעה לכיתה

 

לאחר העברת הסקר

חשוב מאוד לתקשר לסטודנטים מה המסקנות שלכם הסקר והפעולות שבהם תנקטו בעקבותיו. עצם קיום השיחה בכיתה משדרת לסטודנטים/ות שאכפת לכם ולכן, ותומכת בבניית מערכת יחסים טובה המשפרת את המחויבות והמעורבות בלמידה בקורס. 


דגשים מומלצים לשיחה:

  • הודו לסטודנטיות והסטודנטים על שיתוף הפעולה והמשוב
  • שאלו שאלות הבהרה במידת הצורך
  • בנושאים שנויים במחלוקת: שקלו לדון בנקודות שעלו ולבחון יחד חלופות, או לחילופין להציג את עמדתכם/ן המנומקת
  • תארו כיצד ישתנו רכיבים בקורס בהתאם
  • שקפו מה בשליטתכם/ן ומה אינו
  • שתפו מה אין בכוונתכם/ן לשנות ומדוע
  • האירו נקודות שבהן הסטודנטים יכולים ויכולות לסייע זו לזה ולשתף פעולה, ושתפו בטיפים ללמידה בקורס (אם עלו טיפים מועילים כאלו)

זכרו ששיחה קצרה ואמיצה על תהליך הלמידה בקורס יכולה להשפיע על המוטיבציה ללמידה. 

 

צור קשר

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>