בוחן בהובלת מורה – כמו קהוט, אבל ברצינות

"בוחן בהובלת מרצה" הוא כלי המאפשר לערוך חידון או בוחן בזמן אמת בכיתה – השאלות מוצגות לסטודנטים על הלוח בכיתה והתשובות מוצגות במכשירי הטלפון האישיים.

טיפים דיגיטליים

 

איך זה עובד?

 

המרצים והמרצות יכינו את שאלות המבחן מראש – מתוך מאגר שאלות קיים או על ידי יצירת שאלות חדשות. השאלות יוקרנו על הלוח בעוד התשובות מופיעות לסטודנטים, לאחר הזדהות, במכשירי הטלפון.

 

לאחר המענה, המרצה רואה את התשובות בזמן אמת ויכול לבחור אם להציג אותן גם לסטודנטים.

 

מתי נשתמש?

 

  • כטיזר בפתיחת שיעור (ללא ציון)
  • כשנרצה לבחון את מידת ההבנה של הסטודנטיות והסטודנטים – בצורה מצרפית או פרטנית, למשל לאחר קריאה או עבודה בבית במתווה של "כיתה הפוכה", או כהערכה חלופית
  • כסיכום לשיעור
  • כעבודה במתווה של "למידה לקראת שליטה" – למידה של מקטעים ובסופם בחינה של הסטודנטים, ההתקדמות למקטע הבא תעשה רק לאחר שהושגה רמת ההבנה הנדרשת.
  • גם זה רעיון: אפשר להשתמש בשאלון גם כבדיקת נוכחות – כשכל סטודנט או סטודנטית נדרשים להזדהות במערכת ולענות על שאלות בזמן קצוב המופיעות על הלוח, תקבלו כערך מוסף גם את רשימת הנוכחות בכיתה.

 

 

יתרונות:

 

  • מאפשר הערכה בזמן אמת – הסטודנטים והסטודנטיות נכנסים עם שם המשתמש והסיסמה שלהם, מה שמאפשר זיהוי מלא ומתן ציון
  • בדיקה אוטומטית – בדומה לרכיב בוחן, שאלות רבות ברירה ושאלות קצרות נבדקות אוטומטית
  • משוב מיידי לצד ציון – ניתן לקבל תוצאות בזמן אמת להצגה בכיתה, אך במקביל הציונים מתעדכנים גם בגיליון הציונים ב-moodle
  • ניתן להציג את אפשרויות התשובה בצורה רנדומלית אצל כל סטודנט וסטודנטית, מה שמקשה על העתקה
  • אנונימיות: ניתן לבחור אם התשובות יוצגו לסטודנטים ולסטודנטיות עם שמות או אנונימיות כאשר למרצים יש אפשרות לראות את השמות (שם ותשובה)
  • הרכיב עושה שימוש במאגר השאלות של ה-moodle, המאפשר מגוון שאלות רחב, שימוש חוזר בשאלות, שיתוף חומרים עם מרצים ומרצות אחרים ועוד

 

 

רוצים.ות לדעת איך להתקין ולתפעל את הכלי הדיגיטלי? הקליקו כאן>> קישור למדריך לכלי – כולל מדריך לסטודנטים

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>