השתתפות בכנסים ואירועים
צוות דקאנט החדשנות בהוראה ובלמידה בעשייה מתמדת ליצירת חדשנות בהוראה האקדמית באוניברסיטת תל אביב.
פעילות כוללת תחומים רבים באפיקים שונים של השפעה. מעת לעת מוצגת פעילות הדקאנט בכנסים שונים.
הרצאתן של אורטל אנגלברג ויעל דמארי-מרקוביץ' בכנס מיט"ל ה-21
אתגר משמעותי בהטמעת חדשנות בהוראה באקדמיה הוא יצירת מודל רחב היקף, אך במשאבים מוגבלים. במסגרת ההרצאה הציגו אורטל אנגלברג ויעל דמארי-מרקוביץ' את תכנית TAU Blend שפותחה על ידי צוות הדקאנט לחדשנות בהוראה ובלמידה באוניברסיטת תל אביב. התכנית מציגה מודל ייחודי שתוכנן ללוות עשרות מרצים מדי שנה, בעריכת שינויים מקיפים במתכונת הוראתם. התכנית מבוססת על פיתוח עצמי של חומרי לימוד, לצד קבלת מעטפת תמיכה, מסגרת, כלים, ייעוץ וליווי מטעם צוות מקצועי בתחומי הפדגוגיה והטכנו-פדגוגיה. כ-200 מרצות ומרצים השתתפו ב-6 מחזורים של התכנית שנפרסו על פני שנתיים, ורעננו את אופן ההוראה בלמעלה מ-200 קורסים. 34% מהמשתתפים סיימו את התכנית בהצלחה, 63% נמצאים במהלך תהליך פיתוח והעברת הקורסים, ו-4% פרשו מהתכנית. בהרצאה הובאו ממצאים ראשוניים משאלונים שהועברו ל-30 מרצים שהשתתפו בתכנית, וכן משאלונים שהועברו ל-635 סטודנטים שלקחו חלק בקורסים שעודכנו.
|
הרצאתה של פרופ' ליאת קישון-רבין בכנס מיט"ל ה-20
הוצגו מספר מודלים ופעילויות המתקיימים כיום באוניברסיטת תל אביב: קורס מבוא גדול המשלב למידה עצמית ולמידת עמיתים בהגעה לקמפוס, תכנית שאר רוח המשלבת סטודנטים וסטודנטיות מתחומי דעת שונים, קורסים רב-תחומיים המכשירים את הסטודנטים לפעול בעולם הגלובלי ולהשתלב בשוק העבודה (למשל: ללמוד איך ללמוד, אקלים 360). הועלה הצורך ברענון קוריקולום כדי להכשיר את הסטודנטים לעידן המשתנה, לבחון שילוב סטודנטים מתחומי דעת שונים, שילוב מרצים אורחים ואנשי שטח, וכן שילוב בין דרכי למידה שונות (פנים אל פנים, מקוון, היברידי, מאסטר-טראק ועוד)
|