שימוש ב-ChatGPT לכתיבת מחוון לבדיקה

ד"ר טלי איוניר מקמל: הפקולטה לניהול

 

תיאור השימוש

בניית מחוון הערכה מפורט לבדיקת שאלות מבחן בקורס "יסודות המתמטיקה לניהול", הכולל את הרציונל מאחורי חלוקת הניקוד של כל שאלה. 

 

מהלך העבודה

ד"ר איוניר מקמל הזינה ל-ChatGPT מבחן המורכב ממספר שאלות. היא צירפה את סילבוס הקורס ומידע על המשקל היחסי של כל אחד מהנושאים בקורס. 

בפרומפט, היא ביקשה מהצ'ט הצעה לניקוד של כל אחת מהשאלות במבחן, וכן הסבר מפורט לרציונל מאחורי חלוקת הנקודות המוצעת. 

 

תוצאות

התוצר שהתקבל כלל ניקוד של כל אחת מהשאלות, ופירוט הניקוד לכל חלק.  

להלן דוגמה לניקוד של אחת השאלות במבחן, וקריטריונים להערכתה: 

 

תוצר

Part A 
Question 1 (Mandatory) 

20 Points 

  • Domain, Asymptotes, Discontinuity Points (4 Points): This is fundamental to understanding the behavior of the function across its entire range. 
  • Increasing/Decreasing Intervals, Local Extremes (4 Points): Essential for understanding the growth and decline of the function. 
  • Concavity and Points of Inflection (4 Points): These highlight the function’s geometric properties and changes in curvature. 
  • Intercept with the y-axis (3 Points): A basic property, helps in sketching the function. 
  • Sketch of the Function (5 Points): Integrates all previous analysis into a visual representation, which is crucial for comprehension. 

 

בשורה התחתונה

"הכלי מספק חלוקת נקודות אובייקטיבית ועקבית לבחינות, מה שמשפר את ההוגנות והדיוק בניקוד ובהערכת התשובות. מתן דירוג אובייקטיבי ועקבי חשוב בעיקר כאשר יש מספר בודקים לאותה בחינה. בנוסף, המחוון מהווה כלי ביקורתי עבור המרצה בכך שהוא מאפשר לוודא שהשאלות במבחן אכן בודקות את מה שרצינו לבדוק."

צור קשר

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>