ניהול השיווק

פרופ' דנית עין-גר  | הפקולטה לניהול

קורס ניהול השיווק נועד להקנות לסטודנטיות ולסטודנטים תמונה מקיפה של תחום השיווק בכל ארגון ועסק. במסגרת הקורס מכירים הסטודנטים והסטודנטיות את המינוחים והמודלים הבסיסיים בשיווק ולומדים ליישם מודלים לצורך ניתוח מעמיק של מצב עסקי מורכב; לומדים כיצד לבנות תכנית שיווקית מובנית, שמטרתה לפתור בעיה שיווקית; מבינים איזה מידע על מנהל השיווק לאסוף לצורך קבלת ההחלטה בשיווק; ומתנסים בתהליך קבלת החלטות שיווקיות במצביים עסקיים מורכבים ובמצבי אי ודאות. 

בקורס 50 סטודנטים וסטודנטיות.

קורס חובה לתואר שני. 

שילוב כלים אינטראקטיביים ליצירת חווית למידה דינאמית, עניין ומעורבות גבוהה. שילוב תכנים ללמידה עצמית, מטלות קבוצתיות, ניתוח CASE STUDIES ומפגש עם אנשי "השטח" מהתעשייה. 

בעבר עיקר הקורס היה פרונטלי ומבוסס על סרטוני פרסומות שהוצגו ומעט דיון כיתתי. כל יחידת לימוד לוותה בפרק מ- Textbook שרוב הסטודנטים לא קראו.  

השינויים שהוכנסו לקורס: 

1. למידה עצמית. כל שעור מלווה בתכנים ללימוד עצמי. להבדיל מהפורמט הישן שהתבסס על ספר לימוד התכנים החדשים לכל שיעור כוללים סרטוני וידאו, אתרים אינטראקטיביים, בלוגים וכתבות, כדי להתאים את סוג המידע לדור החדש שמורגל לצרוך מידע ממקורות שונים ובעיקר מחומרים דיגיטליים. עבור חומרים חשובים במיוחד כגון תאוריות מרכזיות נעשה שימוש בשני אמצעי למידה - כגון גם פרק מספר וגם וידאו.  

2. מטלות קבוצתיות ודיון בשיעור: בכל שיעור כלל הכיתה מחולקת לצוותי עבודה בצורה אחרת, כך שלאורך הקורס הסטודנטים מכירים ונמצאים באינטראקציה עם סטודנטים שונים בכיתה. המטלות נחשפות במודל רק בזמן השיעור וכוללות משימות בעלי אופי שונה כגון: השוואה בין אתרים אינטרנטיים של שתי חברות מתחרות, חקירה של אתרים עם מאגרי מידע או מילוי משימות שדרשו חישובים וקבלת החלטות ניהוליות. חלק מהתוצרים של המטלות הוצגו לדיון כיתתי, למשל, באמצעות פונקציית הדיון המשותף במודל שהוקרן על הלוח בזמן אמת.  

3.ניתוחי מקרה (Case Studies): במקום פתרון הקייס בכיתה על ידי המרצה, הסטודנטים מתבקשים לפני השעור לנתח את המקרה באופן עצמאי. בתחילת השעור, נערך דיון מקדים בכיתה שכולל חלוקת הכיתה לקבוצות. בצורה רנדומלית כל קבוצה מקבלת מהלך אסטרטגי שונה. על הקבוצה לערוך דיון על המהלך ולחשוב על הדרך הטובה ביותר להציגו לכיתה.  

כל קבוצה צריכה להציג לכיתה את ההמלצה הניהולית שלה (בעל פה ובכתב) ולשכנע את הכיתה שזה המהלך הנכון ביותר.  

4. הרצאות אורח של מרצים מובילים מהתעשייה: הרצאות האורח כוללות גם חומר תיאורטי וגם חומר פרקטי, והתוכן נכלל בחומר למבחן. לפני הגעת המרצה הראשון, נערכה הרצאה קצרה על הנושא של נטוורקינג ומינוף עסקי. הסטודנטים קיבלו מודל להעשרת מפגש עם מרצה אורח והתבקשו ליישם את המודל על כל מרצה (לחקור על האדם, התפקיד והחברה, להשוות את החברה עם מתחרים, לכתוב שאלות, לכתוב מכתב תודה למרצה לאחר ההרצאה ועוד). 

5. אלמנטים להמחשה ויצירת אינטראקציה במהלך השיעור: במהלך השעור ישנן מספר הפסקות ליצירת עניין. למשל, שימוש במוצרים שהסטודנטים מביאים לכיתה לשם יצירת חיבור אישי לתוכן הנלמד וחלוקה יצירתית לקבוצות (לדוגמה בקבוקי מים ממותגים שונים) או משימת טעימה עיוורת (סטודנטים מכוסי עיניים, טועמים שני מוצרים של חברות שונות ובוחנים אם הם מזהים הבדלים בטעם). המשימות הללו מטרתן לייצר עוררות ועניין בכיתה כמו גם המחשת טענות מחקריות כדוגמת ההשפעה של מותגים על תפיסה חושית. 

 

 

  • גיוון חווית הלמידה, יצירת עניין ומעורבות 

  • ערך מוסף להגעה לקמפוס - אינטראקטיביות ונטוורקינג עם עמיתים ללימודים 

  • מפגש עם אנשי שטח ולמידה מהם 

  • הקניית מיומנויות של למידה עצמית, עבודת צוות, ניתוח ביקורתי ויישום מודלים 

 


צור קשר

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>