פרויקט בביולוגיה סינטטית, הנדסה תוך תאית ו- iGEM

פרופ' תמיר טולר | הפקולטה להנדסה, בית הספר להנדסה ביו-רפואית 

קורס  (iGEM) שבו צוות של סטודנטים מצטיינים (עד 15 סטודנטים) מכל הפקולטות הוגים ומפתחים יחד מערכת הנדסית או פתרון הנדסי בתחום ההנדסה התוך תאית. לצורך זה הם מקימים מעין סטארט-אפ שהם מנהלים לבד. אחרי שנה של עבודה אינטנסיבית (שלושה סמסטרים: א, ב, וקיץ) חלקם טסים לתחרות עולמית בתחום שבו מתחרות נבחרות מכל העולם (כולל האוניברסיטאות הטובות ביותר כגון MIT, הרווארד, פרינסטון וכו). 

בקורס 15 סטודנטים וסטודנטיות.

קורס בחירה לתואר ראשון. 

עבודה בצוות רב-תחומי המדמה יזמות סטארט-אפ ליצירת פתרון הנדסי תוך דו-שיח בין התעשיה, למחקר ולסטודנטים. 

בקורס אנחנו מדמים מחקר ופיתוח כמו במציאות (חברת ביו-טק/הייטק או אקדמיה) וגם אינטראקציה בין המדע/טכנולוגיה לאספקטים לא פחות חשובים כגון מודל עסקי ותקשורת עם הלקוח הפוטנציאלי. כל זה נעשה בסביבה מבוקרת כך שמצד אחד הסטודנטים מתנהלים בעצמאות אבל מצד שני אנחנו מונעים שגיאות או בעיות חמורות. כך, הסטודנטים רוכשים ידע תוך כדי "למידה פעילה" ובהתאם לאתגרים שהם נתקלים בהם במהלך ההתקדמות של הפרויקט.  

כמו כן הם רוכשים ידע ממקורות שונים: 1. צוות הקורס 2. דיון עם חוקרים באקדמיה ואנשי תעשיה. 3. קריאה של חומר מקצועי (שהם מוצאים לבד או בהנחיית צוות הקורס).  

המשוב לסטודנטים ניתן לא רק על ידי צוות הקורס (לפעמים ברמה היומית) אלא גם על ידי סטודנטים אחרים בצוות. החומר הנלמד לא רק "מתורגל" אלא משמש ליצירת פתרון הנדסי אמיתי (ברמה של חברת הזנק צעירה). 

מטרת העל היא שהסטודנטים ילמדו את המיומנויות השונות תוך כדי ביצוע משימות, דיונים בינם לבין עצמם, שיחות עם מומחים, ופידבקים מהצוות והקהילה. בפרט: 

1) במהלך הסמסטר הראשון הסטודנטים עובדים בצוותים רב-תחומיים (רצוי שיהיו סטודנטים מפקולטות שונות בצוות) על מנת לבקר רעיונות קודמים ולהגות רעיונות חדשים. 

2) הסטודנטים לומדים להציג את הרעיונות שלהם במצגות מקצועיות ובהירות. 

3) הסטודנטים מקבלים פידבקים על ההתקדמות והרעיונות שלהם מצוות הקורס, ועדת ההגוי, חוקרים נוספים במוסדות בארץ ובעולם, התעשייה, ומסטודנטים שסיימו את הקורס בשנים קודמות. 

4) החל מהסמסטר השני הסטודנטים מתנהלים כמו חברה קטנה ולכן מנהלים ומלמדים אחד את השני. סטודנטים עם יותר ידע בתחום מסוים מעבירים אותו לסטודנטים אחרים בצוות (וכך גם לומדים להדריך). 

5) במהלך השנה הסטודנטים לומדים להשתמש בעזרים שונים בשביל להעביר ולהפיץ רעיונות וגם בשביל ללמוד ולרכוש אינפורמציה. למשל: סרטונים, מצגות, הרצאות לקהלים שונים, רשתות חברתיות, שימוש בתוכנות כגון זום, ועוד.  

6) הסטודנטים לומדים לעמוד בזמנים, לנהל זמנים, וליצור דוחות. 

7) הסטודנטים לומדים לכתוב חומר מדעי וטכני ברמה גבוהה מאוד: למשל ממש כותבים פטנטים ומאמרים.  

 

דוגמה לתוצר סטודנטים:

  • רכישת מיומנויות יזמות וניהול בהתאמה לשוק העבודה 

  • למידה מתוך עבודה בצוות  

  • שיתוף פעולה אינטרדיסציפלינרי 


צור קשר

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>