רעיונות לשיעור הראשון

עודכן: 31.10.2022

3 רעיונות קלים ליישום בשיעור הראשון

השיעור הראשון הוא זה שמבסס את נורמות הלמידה בקורס. הגדרת הציפיות שלכם מהלמידה בקורס, חיבור ראשוני אליכם ויצירת סקרנות ועניין ללמידה - יסייעו ביצירת מסגרת נכונה שתשרת אתכם בהמשך הקורס.
לשם כך, איגדנו עבורכם 3 רעיונות קלים ליישום שתוכלו לשלב בשיעור הראשון.
 

 

1. הצגה ויזואלית

הצגה ויזואלית של מבנה הקורס מאפשרת ללומדים למקם את עצמם על רצף הלמידה, ולחבר את נושאי השיעור למהלך לימודי מלא ושלם שעוזר להבנה.
מומלץ להציג את המבנה בשיעור הראשון ולחזור אליו בכל פעם שעוברים פרק מסוים בקורס (לדוגמה: הטקסט בצהוב בתמונה), בכדי להציג מה כבר למדנו ומה נלמד כעת.

 

2. דקת חשיבה

מוטיבציה וסקרנות הן מהגורמים המרכזיים המסייעים ללמידת הקורס.
אחת הדרכים ליצירתן היא להציג את הנושא שילמד, ולבקש מהלומדים להקדיש "דקת חשיבה" לכתיבת שאלות שמעניינות אותם על הנושא. ניתן להתייחס לכמה שאלות וכך לערוך תיאום ציפיות בנוגע לתכני הקורס ו ומטרותיו. ניתן לחזור לשאלות הללו לאורך הקורס ולהראות על אילו מהן כבר יש לנו כלים להשיב.  
לחלופין, ניתן להשתמש בכלי סקר כמו Mentimeter כדי לשמוע מהן העמדות או הידיעות הראשוניות של סטודנטים ביחס לנושאי הקורס, ולחזור בשיעור האחרון לתוצאות השאלון לבחינת השינוי שעברנו לאורך הקורס.

 

 

3. מדרישות להצלחות

שינוי פשוט בסמנטיקה יכול לחולל שינוי במוטיבציה של הסטודנטים ללמידה. 
במקום להציג את דרישות הקורס, ניתן לשאול "מה אתם צריכים לעשות כדי להצליח בקורס?". במענה לשאלה זו תוכלו להציג את דרישות הקורס וחשיבותן ללמידה (לדוגמה קריאה מקדימה או מטלות), וגם להוסיף המלצות שלכם להתמודדות עם קשיים נפוצים בלמידת הקורס.
כדאי גם לציין "מה אני אעשה כדי שתצליחו?" ולהזכיר את חומרי הלימוד וערוצי התמיכה שאתם מציעים לסטודנטים (לדוגמה משוב, פתרונות מפורטים, מענה במיילים, שעות קבלה וכדומה). 
המסגור החיובי מגביר את הסיכוי שהסטודנטים יתנהלו באופן שאתם מצפים. 

צור קשר

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>