התחדשות בהוראה

בלחיצה על תמונות המרצים והמרצות ניתן לקרוא על הקורס ביתר פירוט.

הפקולטה לאמנויות
הקורס מציע מודל חדשני שבו כיתת הלימוד הופכת למרחב חושי ומחשבתי בו אנחנו עושים את מה שאנחנו מדברים עליו ומדברים את מה שעושים, באמצעות שילוב ייחודי בין הוראה אקדמית של טקסטים עיוניים על החושים עם התנסות מעשית בתרגולים מעולמות הפרפורמנס והבמה.
 

קורס אינטראקטיבי המותאם לכיתות גדולות, הכולל סקרים, פעילויות, שילוב כלים דיגיטליים אינטראקטיביים, עבודה בקבוצות, סרטונים שהוקלטו מראש, קריאת מאמרים פעילה ועוד, המחייבים את הסטודנטים לחשוב ולנתח תוך כדי השיעור ולא רק להקשיב. 

 

 

הפקולטה להנדסה
קורס המציג מודל ייחודי בו הסטודנטים לומדים חומר תאורטי תוך יישומו המיידי בדומה לנדרש בתעשייה. במסגרת פרויקט הגמר עוברים למידה משמעותית של הכישורים המשלימים (הרכים יותר) לידע ההנדסי לרבות הבנת בעיית השוק, הבנת הפתרון, עבודת צוות, גיוס ואיגום משאבים, הצגת הפרויקט ושיווקו. 
 

עבודה בצוות רב-תחומי המדמה יזמות סטארט-אפ ליצירת פתרון הנדסי תוך דו-שיח בין התעשיה, למחקר ולסטודנטים. 

 

הקורס כולל התנסות מעשית חווייתית המשלבת ויזואליזציה ושימוש בחומרים המגיעים מהסטודנטים (כמו תמונותיהם), תוך שימת דגש על יצירתיות ויישום החומר הנלמד בתעשייה. את הקורס מלווה סביבת למידה הנגישה באופן רציף (מחברות offline and online).

 

עבור הקורס הוקם אתר ויקיפדיה ייחודי המאגד את כל חומרי הלימוד בצורה נגישה ונוחה. 

 
הקורס מעוגן בפרקטיקה מהתעשייה, תוך שילוב שפת R לניתוח נתונים, והקניית הרגלי עבודה המאפיינים פרוייקטי ניתוח נתונים מהתעשייה. הפרויקט מבוסס על בחירת הסטודנטים במקור הנתונים ונושא הפרויקט; סדנאות למידה מתוקשבות (Tutorials); שילוב התנסות מעשית באמצעות מחשבונים שנבנו במיוחד עבור הקורס. שימוש ב-Github כבסיס לבניית הקורס. 

 

הפקולטה למדעי החברה
הקורס מועבר במתכונת היברידית, המשלבת בין למידה מקוונת א-סינכרונית ללמידה בקמפוס שלרוב מתרחשת במרחב הפתוח. הסטודנטים עוברים מסע אישי ומקצועי, הנתמך באופני לימוד מגוונים, בתרגילים ובמפגש מעמיק עם העמיתות והעמיתים לקורס. 

 

הפקולטה למדעי הרוח

הקורס מבוסס על למידה פעילה והתנסות במגוון דרכי למידה באמצעות כלים דיגיטליים. הלמידה מתרחשת בדרך של המחשה והתנסות חוויתית במצבים אותנטיים וירטואליים. הסטודנטים משתתפים בטקסי דת מקוונים ובוחנים באופן רפלקטיבי את החוויה.  

 
הקורס מחבר סטודנטים וחוקרים, אשר נפגשים בזום לאורך הסמסטר כולו ויוצרים מעבדה וירטואלית בה מתקיימים דיונים וחשיבה משותפת עם סטודנטים ממגוון ארצות ומדיסציפלינות שונות. 
 

למידה היברידית המשלבת בין סרטוני שיעור לבין מפגשי תרגול אקטיביים, הפניית הסטודנטים לחיפוש דוגמאות לנושאי הקורס מחיי היום יום, ויצירת אתר המאגד את הדוגמאות לאחר שעברו מהלך של דיון משותף. 

 

פרויקט לימודי המחייב עבודה בין-אישית, שכלול של מעברים בין מדיות ורמות ידע, אינטליגנציה רגשית וניהולית לשם העמדת פרויקט שמותאם לקהל היעד שלו, ובחינה מעשית מאוד של אפשרויות המגע בין חומרים עתיקים ובין אנשים ונשים בני זמננו, והנגשתם של חומרים מורכבים לקהל הרחב באמצעות שימוש במדיות עדכניות. 

 

שימוש במפת מושגים ככלי לניתוח והבנה של מחקרים בתחום החינוך, למידה בפלטפורמות דיגיטליות שיתופיות במודל היברידי סינכרוני וא-סינכרוני לסירוגין, ויצירת פורטפוליו של כל תוצרי הקורס המלווה את תהליכי הלמידה וההערכה. 

 

למידה בקבוצות קטנות המלוות במנטורית (המרצה), כאשר לכל צוות מספר סביבות למידה שיתופיות וכלל הכיתה חשופה לתכנים ופעילה בתהליכי הערכת-עמיתים קבועים. היכרות והתנסות בגישת "מחקר העיצוב" ובמודל SAM ללמידה. 

 
קורס לכיתה גדולה המצליח ליישם הוראה דיאלוגית ופעילה, ועושה שימוש נרחב בכלי פדגוגי דיגיטלי מתקדם בשם פורמטיב (Formative). הכלי מאפשר למרצה לתת מטלות קטנות מדי שיעור, באופן שמחבר את הסטודנטים בעקביות לנושאי הקורס, שומר על עניין ומעורבות ומתרגל בצורה מתוחכמת ומזמינה שורה של מיומנויות הרלוונטיות לתלמידי מדעי הרוח.  
 

 

הפקולטה למדעים מדויקים
שיטת ההוראה החדשנית בקורס כוללת שלושה מרכיבים: 1. מערכי שיעור להרצאות פרונטליות בפורמט דיגיטלי ייחודי (Jupyter Book), הכולל שאלות למידה פעילה אינטראקטיביות. 2. מפגשי למידה פעילה לכתיבת קוד בהנחיית המרצה. 3. רכישת מיומנות בכלי פיתוח תוכנה מודרניים המשמשים בתעשייה תוך כדי עבודה בצוות על הפרויקט המסכם.  
 

שימוש באנימציות ובהדמיות אינטראקטיביות אשר מוקרנות באמצעים טכנולוגיים ייחודים; הקלטת הרצאות באמצעות 'לוח אור' (Lightboard); ותגבור שעות התרגול באמצעות "כיתת שיעורי בית" ייחודית המאפשרת לסטודנטים תרגול ויישום של החומר לבד או בקבוצה, בנוכחות סגל הקורס ובחניכה ישירה שלו. 

 
 

לצד השיעורים והתרגולים המסורתיים, את הקורס ליוו שני חידושים מרכזיים. האחד, פודקאסט (הסכת) המלווה את הסטודנטיות והסטודנטים לאורך הקורס, ולמעשה מלווה אותם עם כניסתם ללימודי המתמטיקה באקדמיה. השני, משחק מסכם תחרותי, חדו"א קווסט, המורכב מחידות מתמטיות.  

 

 

 

הפקולטה למשפטים

למידה מבוססת פרויקטים בקבוצות חוקרות, כתיבת ניירות עמדה, שילוב מרצים אורחים, ובסיום הפקת תוצר לשימוש הציבור, כגון פודקאסט או דו"ח לכנסת בנושא הקורס.

 

למידה במתכונת "כיתה הפוכה" למידה עצמית א-סינכרונית המבוססת על סרטים, כתבות, בלוגים משפטיים, פודקאסטים, מאמרים והרצאות מומחים מוקלטות, המלווה בשיעורים סינכרוניים בכיתה בהם מעמיקים ביחידות התוכן. 

 

 

הפקולטה לניהול

שילוב כלים אינטראקטיביים ליצירת חווית למידה דינאמית, עניין ומעורבות גבוהה. שילוב תכנים ללמידה עצמית, מטלות קבוצתיות, ניתוח Case Studies ומפגש עם אנשי "שטח" מהתעשייה. 

 

הפקולטה לרפואה

עד לשנת 2019 ההכנה לדיסקציות נעשתה באמצעות חוברת תדריכים עם איורים והערות בכתב יד שנסרקו והועברו מדור לדור. במסגרת החידושים בקורס פותח עבור הסטודנטים אתר אינטרנט ייעודי, חדשני ואינטראקטיבי, המשלב מודלים תלת-מימדיים של המוח האנושי. כמו כן, פותחה מעבדת נוירואנטומיה וירטואלית בסביבת מציאות מדומה (VR). 

 

יצירת חוויה ויזואלית, מוחשית וריאליסטית של למידת אנטומיה באמצעים חדשניים: אטלס אנטומי תלת-מימדי דיגיטלי שיתופי, הניתן לעריכה מהמחשב האישי; שימוש בסימולטור לימודי לשם תרגול ביצוע דימות אולטרסאונד ופענוחו שפותח בשיתוף פעולה בין סגל החוג וחברת סטארט-אפ ומשלים את צרכי הקורס; ולמידת קריאת סריקות MRI ו- CT באמצעות פורטל ייעודי בעל גישה מהמחשב האישי של הסטודנטים והסטודנטיות.

 

 

הקורס נלמד באופן היברידי בשיטת "הכיתה ההפוכה": התוכן התיאורטי מועבר כולו במתכונת א-סינכרונית באמצעות מצגות מוקלטות מראש, והשיעורים הפרונטליים מוקדשים במלואם לתרגול וליישום פעיל של החומר הנלמד במודל של הוראת עמיתים (Peer-Instruction). 

 

 
במקום מסגרת מסורתית של הרצאות במליאה, מועבר הקורס בשיטת "הכיתה ההפוכה". הסטודנטים מתכוננים לשיעורים באמצעות קריאה אינטראקטיבית של חלקי מאמרים המועשרים באנימציה ובשאלות הבנה, וצופים בסרטונים הכוללים שאלות אינטראקטיביות. כמו כן, הקורס כולל מפגש מסכם הכולל תרגול של חיפוש פתרונות לשאלות על בסיס הלמידה העצמית.   
 
הלמידה בקורס הינה למידה פעילה בקבוצות קטנות שמבוססת על Problem Based Learning PBL  ומנסה לדמות את מה שיתרחש במציאות הקלינית תוך התייחסות לניתוח של תיאורי מקרה מהיבטים שונים, התנסות בעבודת צוות רב-מקצועי בין סטודנטים מחוגים שונים וקידום ההבנה של חשיבות עבודת הצוות, אתגריה והדרכים לעשותה בצורה מיטבית. 
 

הקורס נלמד במתכונת היברידית, המשלבת סרטונים ללמידה עצמית, ומפגשים כיתתיים. הלמידה העצמית כוללת לא רק צפייה פאסיבית בסרטונים, אלא גם מענה לשאלות אינטראקטיביות ותרגילים, ומתאפשרת בה נגישות לשיחה והיוועצות עם המרצה בפורום הקורס ובזום. מפגשי הכיתה כוללים הרצאות אינטראקטיביות, דיונים ולמידה בקבוצות קטנות. 

 
מתכונת הקורס החדשה היא היברידית, ומשלבת בין שיעורים פרונטליים ללמידה עצמית באמצעות סרטונים אינטראקטיביים ומטלות. בנוסף, שולב בקורס רכיב של יזמות וחדשנות טכנולוגית, במסגרתו הסטודנטים עובדים בקבוצות לתכנון מיזם בתחום הקהילה וקידום בריאות: משלב זיהוי הצורך, התאמת פתרון טכנולוגי, בניית מודל עסקי ועד לשיווק הרעיון. 
 
 

 

 

צור קשר

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>